Gugino, J. (2018). Using
Google Docs to Enhance the Teacher Work Sample: Building e-Portfolios for
Learning and Practice. Journal
of Special Education Technology, 33(1),
54-65.
The use of teaching portfolios in teacher education
programs is a widely accepted practice. This article describes how a
traditional teacher work sample was transformed using the online platform,
Google Docs. The use of online digital portfolios may help to satisfy both the
need to evaluate teacher candidates' performance in special education settings
and encourage deeper reflection through the use of interactive digital
technologies. Equally important, when constructing the Google Doc work sample,
teacher candidates learn important instructional technologies by implementing
them in authentic settings. The author suggests the implementation of digital
portfolios may reinforce best practices in special education.
El uso de portafolios
docentes en los programas de formación docente es una práctica ampliamente
aceptada. Este artículo describe cómo se transformó una muestra de trabajo
docente tradicional utilizando la plataforma en línea, Google Docs. El uso
de carpetas digitales en línea puede ayudar a satisfacer la necesidad de
evaluar el rendimiento de los candidatos docentes en entornos de educación
especial y fomentar una reflexión más profunda a través del uso de tecnologías
digitales interactivas. Igualmente importante, al construir la muestra de
trabajo de Google Doc, los candidatos a maestros aprenden importantes tecnologías
de instrucción al ejecutarlas en entornos auténticos. El autor sugiere que
la implantación de carpetas digitales puede reforzar las mejores prácticas en
educación especial.
No hay comentarios:
Publicar un comentario